Kundecase: Værnesregionen IT (VarIT)
eADM løser både komplekse og enkle opgaver
Anne Kari Ravlo, som har stor viden om indkøb og administration af IT-systemer, understreger, hvor vigtig eADM's indbyggede wizard er for dem. Den forenkler tilpasningen af automatisering, adgangsstyring og kommunikation. Den robuste IAM-løsning fra Identum giver Værnesregionens IT (VarIT) øget effektivitet og store besparelser i både tid og penge.
Udfordringen
Værnesregionen IT er et servicesamarbejde for kommunerne Frosta, Meråker, Selbu, Stjørdal og Tydal. En sammenslutning af kommuner, der er kendt for deres storslåede natur og innovative tilgang til teknologi.
Ligesom mange andre organisationer, har VarIT stået over for en fælles udfordring: effektiv tildeling og styring af brugerkonti og adgangskontrol.
Bernhard Estil og Bjørnar Stamnes Aftret, it-konsulenter og "eADM-riddere" hos VarIT
Det stod klart, at en IAM-løsning, der er effektiv, sikker og brugervenlig, stod højt på ønskelisten.
Med en bred vifte af programmer og applikationer i brug, samt en kompleks organisationsstruktur med unikke behov, var det vigtigt, at IAM-løsningen kunne opfylde følgende krav:
- Tydelig grænseflade
- Enkel guide indbygget i værktøjet
- I stand til at løse både enkle og komplekse opgaver
- Fleksibel og tilpasningsdygtig
Det blev resultatet: Overblik og kontrol
eADM's brugervenlige interface og enkle guide til at skabe kompleks automatisering, betyder, at både enkle og komplekse opgaver ofte kan automatiseres af kunden selv.
Da løsningen er let at forstå, kan flere af medarbejderne udføre opgaver i eADM. Det betyder, at Værnesregionen er mindre sårbar i tilfælde af fravær, eller når medarbejdere rejser.
Anne Kari fremhæver også de besparelser, det medfører:
"Da vi kan gøre meget selv, er vi mindre afhængige af leverandører og konsulentydelser."
Konkret har overgangen til eADM betydet, at Værnesregionen har reduceret sine IAM-relaterede konsulentomkostninger, med hele 80 procent. Det er en betydelig reduktion af disse omkostninger, især når man tager i betragtning, at regionen også har opnået større handlefrihed og øgede muligheder for udvidet funktionalitet.
"De automatiserede regelsæt, vi kan skabe med eADM, frigør en masse ressourcer til andre vigtige opgaver, som f.eks. udvikling. Vi har ikke været i stand til at kvantificere dette i penge, men det er meget tydeligt, at det sparer os for en enorm mængde tid."

Udfordringen
I hjertet af Værnesregionen, en sammenslutning af kommuner, der er kendt for sin storslåede natur og innovative tilgang til teknologi, stod Værnesregionens IT (VarIT) over for en velkendt udfordring: effektiv tildeling og styring af brugerkonti og adgangskontrol.
Med en bred vifte af programmer og applikationer i brug samt en kompleks organisationsstruktur med unikke behov var det vigtigt, at IAM-løsningen kunne opfylde følgende krav:
- Overskuelig grænseflade
- Enkel guide indbygget i værktøjet
- I stand til at løse både enkle og komplekse opgaver
- Fleksibel og tilpasningsdygtig

eADM fra Identum - overblik og kontrol
eADM's brugervenlige interface og enkle guide til at skabe kompleks automatisering betyder, at både enkle og komplicerede opgaver ofte kan automatiseres af kunden selv.
Da løsningen er let at forstå, kan flere af medarbejderne udføre opgaver i eADM. Det betyder, at Værnesregionen er mindre sårbar i tilfælde af fravær, eller når medarbejdere rejser.
Anne Kari fremhæver også de besparelser, det medfører:
"Da vi kan gøre meget selv, er vi ikke så afhængige af leverandører og konsulentydelser."
Konkret har overgangen til eADM betydet, at Værnesregionen har reduceret sine IAM-relaterede konsulentomkostninger med hele 80 procent. Det er en betydelig reduktion af disse omkostninger, især når man tager i betragtning, at regionen også har opnået større handlefrihed og øgede muligheder for udvidet funktionalitet.
"De automatiserede regelsæt, vi kan skabe med eADM, frigør en masse ressourcer til andre vigtige opgaver som f.eks. udvikling. Vi har ikke været i stand til at kvantificere dette i penge, men det er meget tydeligt, at det sparer os for en enorm mængde tid."
En IAM-løsning, som kunderne selv kan mestre
Identums vision er, at eADM skal have en brugerflade, der er nem at bruge. På den måde kan vores kunder blive selvforsynende, og de kan oprette og ændre automatiseringer og regelsæt, efterhånden som deres behov ændrer sig.
/Anne%20Kari%20Ravlo%20-%20V%C3%A6rnesregionen%20(VarIT).webp)
Vi klarer det meste selv nu, men hvis vi har brug for råd eller hjælp, er Identum hurtigt på pletten!
Anne Kari Ravlo
Rådgiver og koordinator hos Værnesregionen IT
Det er resultatet: Autonomi og øget effektivitet
Med eADM i spidsen for deres automatiseringsbehov, adgangsstyring og softwarelicensstyring, oplevede Værnesregionen en betydelig forbedring af deres IT-infrastruktur.
"eADM er ikke kun en fleksibel og brugervenlig løsning, men har også hjulpet os med at blive mere uafhængige. Løsningen er så intuitiv, at vi nu håndterer de fleste opgaver selv," forklarer Anne Kari.
De mange integrationer, der er tilgængelige for eADM-kunder, har også været en stor forbedring i forhold til tidligere. Identums nærhed til kundernes behov på det skandinaviske marked, betyder, at mange populære applikationer har integrationer, der er klar til brug, hvis kunden ønsker det.
Et partnerskab for fremtiden
For Værnesregionen IKT er partnerskabet med Identum mere end blot en løsning på et problem. Det er en investering i en fremtid, hvor teknologi og menneskelige behov går hånd i hånd. Takket være eADM har de ikke kun opnået en mere effektiv adgangsstyring, men har også styrket deres position som en teknologisk førende region.